Udruženje obrtnika za svoje članove 09.travnja 2018. organiziralo je seminar "ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA". Predavač odvjetnik Nenad Šimunec je u trosatnom seminaru upoznao prisutne sa zakonskim okvirom koji propisuje obveze za sve poduzetnike, obrte, udruge, državna tijela odnosno sve koji prikupljaju i koriste osobne podatke u poslovanju. Osobni podaci su svi podaci koji nisu javno dostupni kroz razne javne registre, podaci koji nisu objavljeni kako javni podaci na web stranicama.
Svaki od obrtnika koristi određene osobne podatke o zaposlenicima, kupcima, dobavljačima a isti su predmet zaštite, čuvanja, raspolaganja, korištenja i brisanja.
Svi korisnici osobnih podataka i posjednik podataka dužni su kroz akte propisati način skupljanja, pohranjivanja, čuvanja , raspolaganja i brisanja.
Imatelj podataka dužan je na zahtjev vlasnika osobnih podataka,a u roku od mjesec dana, informirati tražitelja o njegovim podacima, gdje su pohranjeni, za koje se svrhe koriste i proceduru brisanja. Procedura brisanja je često ograničena zbog zakonskih propisa koji reguliraju poslovanje poput poreznih propisa, računovodstvenih ili knjigovodstvenih propisa koji nalažu i rokove čuvanja osobnih podataka.
Sve procedure treba propisati Pravilnicima, aktima te ustrojiti evidenciju osobnih podataka, osobe i razine koje osiguravaju i imaju dostupnost podacima, protokole koji osiguravaju čuvanje, zaštitu i dijeljenje podataka (npr. podatke o zaposlenim skuplja poslodavac i prosljeđuje knjigovodstvenom servisu iz poslovnih potreba).
Rok primjene je 25.05.2018. godine, a predviđene su izuzetno visoke kazne za one koji ne osiguraju predviđene alate zaštite osobnih podataka kojima raspolažu (2 % ili 4% ukupnog godišnjeg prihoda ovisno o vrsti i načinu odnosno posljedicama povrede zakona).
antonija.horvat